Шукати в цьому блозі

середа, 22 травня 2013 р.

ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ


За нашою методикою рівень розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівника ПТНЗ відбувається в системі самоосвіти або в системі методичної роботи обласних навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти. Оскільки процес реалізації запропонованого нами проекту «Розвиток інформаційно-аналітичної компетентності керівника професійно-технічного навчального закладу» має бути керованим і самокерованим, то необхідна система критеріїв, за якими визначається рівень сформованості інформаційно-аналітичної компетентності керівника ПТНЗ. На підставі вивчення теорії і практики розвитку інформаційно-аналітичної компетентності у різних фахівців, експертного оцінювання змісту інформаційно-аналітичної компетентності пропонуємо використовувати такі критерії:
-                   когнітивний – володіння керівником інформаційно-аналітичними теоретичними і технологічними знаннями (теоретичнізнання сутності понять «інформація», «інформаційно-аналітична діяльність», «інформаційна потреба», «пошук інформації», «аналіз», «якісно-змістове перетворення інформації», «обробка даних», «синтез», «комунікація», «засоби комунікації»; технологічні знання видів інформаційного пошуку, інформаційно-бібліографічних ресурсів, пошуку інформації в Інтернеті, методів пошуку інформації, джерел інформації, пошукових систем, принципів відбору інформації, технології збереження інформації, методів обробки інформації, методів аналізу інформації, видів синтезу інформації, засобів забезпечення інформаційно-аналітичної діяльності, способів виявлення і формулювання цілей і завдань інформаційно-аналітичної діяльності);
-                   функціональний – сформованість і розвиток у керівника комунікативних умінь і навичок: спостерігати за діяльністю підлеглих, розуміти психологічні стани підлеглих, співпереживати їх почуттям та емоціям (емпатія), знаходити правильний індивідуальний підхід до підлеглого, вибудовувати ефективну систему соціальної взаємодії в педагогічному колективі, документального та фактографічного пошуку джерел інформації, використовувати пошукові системи для одержання необхідної інформації; володіти основними методами, засобами і способами створення власного інформаційного банку в традиційному й електронному виді; користуватися сучасними технологіями збереження інформації, засобами комунікації; здійснювати обмін інформацією, визначати інформаційну потребу, мету пошуку інформації; застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для розв’язання завдань, що виникають у процесі навчання і професійної діяльності; аналітичних умінь: розчленовувати предмети у свідомості, виокремлювати в них їх частини, сторони, аспекти, елементи, ознаки і властивості; аналізувати і оцінювати інформацію; застосовувати методи аналізу первинної інформації; використовувати методи аналізу в процесі підготовки і прийняття управлінського рішення; здатність до самостійного комплексного розв’язання завдань професійної (управлінської) діяльності відповідно до етапів інформаційно-аналітичної діяльності; розмірковувати, якісно перетворювати зміст інформації, приймати рішення і вміти реалізовувати їх у відповідній формі; синтезуючих умінь: встановлювати зв’язки між розрізненими елементами явища, об’єкту, процесу; укладати окремі елементи явища, об’єкту, процесу в єдину логічну схему; використовувати різні види та методи синтезу інформації;
-                   особистісно-ціннісний – спрямованість і мотивація особистості на виконання інформаційно-аналітичної діяльності: потреба в досягненні успіху, влади; відчуття соціальної значущості своєї діяльності, участі у вирішенні загальнонаціональних завдань, доведенні цінності власної особистості; самоствердження через власну справу; прагнення до постійного розвитку; потреба в управлінській діяльності з метою досягнення життєвого комфорту; потреба в збереженні статусу в управлінській ієрархії для забезпечення власної безпеки; потреба в збереженні статусу в управлінській ієрархії для самоактуалізації, найповнішої реалізації своїх можливостей, постійного самовдосконалення, що супроводжується почуттям обов’язку; здатність до цілеспрямованої психологізації управління колективом; прагнення до створення інформаційного сервісу в навчальному закладі; педагогічної рефлексії; особистісні якості керівника: комунікабельність, діловитість, професійність, чесність, принциповість, передбачливість, демократичність, гуманність, працелюбність, вимогливість, критичне мислення, акуратність, схильність до ризику, наполегливість.
За величиною «коефіцієнта ефективності розвитку ІАК» (К еф. розв. ІАК) визначається її рівень за такими критеріями:
0,81% <К еф. розв. ІАК ≤ 1,0 – самий високий рівень
0,61% <К еф. розв. ІАК ≤ 0,80 – високий рівень
0,41% <К еф. розв. ІАК ≤ 0,60 – середній рівень
0,21% <К еф. розв. ІАК ≤ 0,40 – достатній рівень
0,10% <К еф. розв. ІАК ≤ 0,20 – недостатній рівень 

Немає коментарів:

Дописати коментар