Педагогічний проект
«Розвиток інформаційно-аналітичної компетентності
керівника професійно-технічного навчального закладу»
Загальна характеристика
управлінської діяльності в умовах інформатизації суспільства має яскраво
виражений інформаційний характер і її результативність залежить від успішності
функціонування керівника в інформаційному середовищі. Базовою складовою професійної
діяльності керівника професійно-технічного навчального закладу є
інформаційно-аналітичний компонент, що відображає необхідність ефективного
використання соціальної інформації для розв’язання управлінських завдань. Підвищення
ефективності використання соціальної інформації в управлінні професійно-технічним
навчальним закладом можливе за умов постійного розвитку
інформаційно-аналітичної компетентності. Розвиток цієї інтегрованої якості може відбуватися як в системі самоосвіти, так і в системі методичної роботи обласних навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти у міжкурсовий період. У даному проекті наведено основні параметри компонентів інформаційно-аналітичної компетентності керівника ПТНЗ, виявлені та оцінені групою експертів.
Мета педагогічного проекту:
розвиток інформаційно-аналітичної компетентності керівника для забезпечення
якості управління професійно-технічним навчальним закладом.
Завдання педагогічного проекту:
надати допомогу керівнику
професійно-технічного навчального закладу в досягненні вершини його можливостей
в розв’язанні суперечності між зростаючим обсягом соціальної інформації та
часом, необхідним для опанування нею або створення нової інформації, шляхом розвитку здібностей інформаційно-аналітичної
діяльності, що забезпечує продуктивне розв’язання управлінських завдань;
розширення
професійного світогляду керівника професійно-технічного
навчального закладу, розвиток у нього нового
стереотипу системного мислення в процесі опанування інформаційно-аналітичною
компетентністю на якісно новому рівні з метою підвищення ефективності
управління підготовкою кваліфікованих кадрів на якісно новому рівні.
Основні параметри компонентів інформаційно-аналітичної
компетентності керівника ПТНЗ
Компоненти
|
Параметри
|
1.
Когнітивний
|
1.1.Інформаційно-аналітичні
теоретичні знання (знання базових понять):
|
1.1.1.Знання сутності поняття
«інформація»
|
|
1.1.2. Знання сутності
поняття «інформаційно-аналітична діяльність»
|
|
1.1.3. Знання сутності поняття «інформаційна потреба»
|
|
1.1.4. Знання сутності поняття «пошук інформації»
|
|
1.1.5. Знання сутності поняття «аналіз»
|
|
1.1.6. Знання сутності поняття «якісно-змістове
перетворення інформації»
|
|
1.1.7. Знання сутності поняття «обробка даних»
|
|
1.1.8. Знання сутності поняття «синтез»
|
|
1.1.9. Знання сутності поняття «комунікація»
|
|
1.1.10. Знання сутності поняття «засоби комунікації»
|
|
1.2.Інформаційно-аналітичні
технологічні знання
|
|
1.2.1. Знання видів інформаційного пошуку
|
|
1.2.2. Знання видів інформаційно-бібліографічних
ресурсів
|
|
1.2.3. Знання методів пошуку інформації
|
|
1.2.4. Знання видів пошуку інформації в Інтернеті
|
|
1.2.5. Знання джерел інформації
|
|
1.2.6. Знання пошукових систем
|
|
1.2.7. Знання принципів відбору інформації
|
|
1.2.8. Знання технологій збереження інформації
|
|
1.2.9. Знання методів обробки інформації
|
|
1.2.10. Знання методів аналізу інформації
|
|
1.2.11. Знання видів синтезу інформації
|
|
1.2.12. Знання засобів забезпечення
інформаційно-аналітичної діяльності
|
|
1.2.13. Знання способів виявлення і формулювання цілей
і завдань інформаційно-аналітичної діяльності
|
|
2.
Функціональний
|
2.1.Комунікативні
вміння і навички
|
2.1.1. Вміння спостерігати за діяльністю підлеглих
|
|
2.1.2. Вміння розуміти психологічні стани підлеглих,
співпереживати його почуттям та емоціям (емпатія)
|
|
2.1.3. Вміння знаходити правильний індивідуальний
підхід до підлеглого
|
|
2.1.4. Вміння вибудовувати ефективну систему соціальної
взаємодії в педагогічному колективі
|
|
2.1.5. Вміння документального та фактографічного пошуку
джерел інформації
|
|
2.1.6. Вміння користуватися пошуковими системами для
одержання необхідної інформації
|
|
2.1.7. Володіння основними методами, засобами і
способами створення власного інформаційного банку в традиційному і
електронному виді
|
|
2.1.8. Вміння користуватися сучасними технологіями
збереження інформації
|
|
2.1.9. Вміння користуватися сучасними засобами
комунікації
|
|
2.1.10. Застосування інформаційно-комунікаційних
технологій для розв’язання завдань, що виникають у процесі навчання і
професійній діяльності
|
|
2.1.11. Вміння здійснювати обмін інформацією
|
|
2.1.12. Вміння визначати інформаційну потребу
|
|
2.1.13. Вміння визначати мету пошуку інформації
|
|
|
2.2.Аналітичні
вміння:
|
2.2.1. Вміння розчленовувати предмети у свідомості,
виокремлювати в них їх частини, сторони, аспекти, елементи, ознаки і
властивості
|
|
2.2.2. Вміння аналізувати і оцінювати інформацію
|
|
2.2.3. Вміння застосовувати методи аналізу первинної
інформації
|
|
2.2.4. Вміння використовувати методи аналізу в процесі
підготовки і прийняття управлінського рішення
|
|
2.2.5. Здатність до самостійного комплексного
розв’язання завдань професійної (управлінської) діяльності відповідно до
етапів інформаційно-аналітичної діяльності
|
|
2.2.6. Здатність розмірковувати, якісно перетворювати
зміст інформації, приймати рішення і вміти реалізовувати їх у відповідній
формі
|
|
|
2.3.
Синтетичні вміння
|
2.3.1. Вміння встановлювати зв’язки між розрізненими
елементами явища, об’єкту, процесу
|
|
2.3.2. Вміння укладати окремі елементи явища, об’єкту,
процесу в єдину логічну схему
|
|
2.3.3. Вміння використовувати різні види синтезу
інформації
|
|
2.3.4. Вміння використовувати різні методи синтезу
інформації
|
|
3.
Особистісно-ціннісний
|
3.1.
Спрямованість і мотивація особистості на виконання інформаційно-аналітичної
діяльності
|
3.1.1. Потреба в досягненні успіху, влади
|
|
3.1.2. Відчуття соціальної значущості своєї діяльності,
участі у вирішенні загальнонаціональних завдань, доведенні цінності власної
особистості;
|
|
3.1.3. Самоствердження через власну справу;
|
|
3.1.4. Прагнення до постійного розвитку
|
|
3.1.5. Потреба в управлінській діяльності з метою
досягнення життєвого комфорту;
|
|
3.1.6. Потреба в збереженні статусу в управлінській
ієрархії для забезпечення власної безпеки;
|
|
3.1.7. Потреба в збереженні статусу в управлінській
ієрархії для самоактуалізації, найповнішої реалізації своїх можливостей,
постійного самовдосконалення, що супроводжується почуттям обов’язку
|
|
3.1.8. Здатність до цілеспрямованої психологізації
управління колективом
|
|
3.1.10. Прагнення до створення інформаційного сервісу в
навчальному закладі
|
|
3.1.9. Здатність до педагогічної рефлексії
| |
3.2
Особистісні якості керівника
|
|
|
3.2.1. Комунікабельність
|
3.2.2. Діловитість
|
|
3.2.3. Професійність
|
|
3.2.4. Чесність
|
|
3.2.5. Принциповість
|
|
3.2.6. Передбачливість
|
|
3.2.7. Демократичність
|
|
3.2.8. Гуманність
|
|
3.2.9. Працелюбність
|
|
3.2.10. Вимогливість
|
|
3.2.11. Критичне мислення
|
|
3.2.12. Акуратність
|
|
3.2.13. Схильність до ризику
|
|
3.2.14. Наполегливість
|
Немає коментарів:
Дописати коментар