Шукати в цьому блозі

неділя, 19 травня 2013 р.

Педагогічний проект «Розвиток інформаційно-аналітичної компетентності керівника професійно-технічного навчального закладу»


Педагогічний проект
«Розвиток інформаційно-аналітичної компетентності керівника професійно-технічного навчального закладу»

Загальна характеристика управлінської діяльності в умовах інформатизації суспільства має яскраво виражений інформаційний характер і її результативність залежить від успішності функціонування керівника в інформаційному середовищі. Базовою складовою професійної діяльності керівника професійно-технічного навчального закладу є інформаційно-аналітичний компонент, що відображає необхідність ефективного використання соціальної інформації для розв’язання управлінських завдань. Підвищення ефективності використання соціальної інформації в управлінні професійно-технічним навчальним закладом можливе за умов постійного розвитку інформаційно-аналітичної компетентності. Розвиток цієї інтегрованої якості може відбуватися як в системі самоосвіти, так і в системі методичної роботи обласних навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти у міжкурсовий період. У даному проекті наведено основні параметри компонентів інформаційно-аналітичної компетентності керівника ПТНЗ, виявлені та оцінені групою експертів. 
Мета педагогічного проекту: розвиток інформаційно-аналітичної компетентності керівника для забезпечення якості управління професійно-технічним навчальним закладом.
Завдання педагогічного проекту:
надати допомогу керівнику професійно-технічного навчального закладу в досягненні вершини його можливостей в розв’язанні суперечності між зростаючим обсягом соціальної інформації та часом, необхідним для опанування нею або створення нової інформації, шляхом розвитку здібностей інформаційно-аналітичної діяльності, що забезпечує продуктивне розв’язання управлінських завдань;
розширення професійного світогляду керівника професійно-технічного навчального закладу, розвиток у нього нового стереотипу системного мислення в процесі опанування інформаційно-аналітичною компетентністю на якісно новому рівні з метою підвищення ефективності управління підготовкою кваліфікованих кадрів на якісно новому рівні.

Основні параметри компонентів інформаційно-аналітичної компетентності керівника ПТНЗ



Компоненти
Параметри
1.                 Когнітивний

1.1.Інформаційно-аналітичні теоретичні знання (знання базових понять):
1.1.1.Знання сутності поняття «інформація»
1.1.2. Знання сутності поняття «інформаційно-аналітична діяльність»
1.1.3. Знання сутності поняття «інформаційна потреба»
1.1.4. Знання сутності поняття «пошук інформації»
1.1.5. Знання сутності поняття «аналіз»
1.1.6. Знання сутності поняття «якісно-змістове перетворення інформації»
1.1.7. Знання сутності поняття «обробка даних»
1.1.8. Знання сутності поняття «синтез»
1.1.9. Знання сутності поняття «комунікація»
1.1.10. Знання сутності поняття «засоби комунікації»
1.2.Інформаційно-аналітичні технологічні знання
1.2.1. Знання видів інформаційного пошуку
1.2.2. Знання видів інформаційно-бібліографічних ресурсів
1.2.3. Знання методів пошуку інформації
1.2.4. Знання видів пошуку інформації в Інтернеті
1.2.5. Знання джерел інформації
1.2.6. Знання пошукових систем
1.2.7. Знання принципів відбору інформації
1.2.8. Знання технологій збереження інформації
1.2.9. Знання методів обробки інформації
1.2.10. Знання методів аналізу інформації
1.2.11. Знання видів синтезу інформації
1.2.12. Знання засобів забезпечення інформаційно-аналітичної діяльності
1.2.13. Знання способів виявлення і формулювання цілей і завдань інформаційно-аналітичної діяльності
2.                 Функціональний
2.1.Комунікативні вміння і навички
2.1.1. Вміння спостерігати за діяльністю підлеглих
2.1.2. Вміння розуміти психологічні стани підлеглих, співпереживати його почуттям та емоціям (емпатія)
2.1.3. Вміння знаходити правильний індивідуальний підхід до підлеглого
2.1.4. Вміння вибудовувати ефективну систему соціальної взаємодії в педагогічному колективі
2.1.5. Вміння документального та фактографічного пошуку джерел інформації
2.1.6. Вміння користуватися пошуковими системами для одержання необхідної інформації
2.1.7. Володіння основними методами, засобами і способами створення власного інформаційного банку в традиційному і електронному виді
2.1.8. Вміння користуватися сучасними технологіями збереження інформації
2.1.9. Вміння користуватися сучасними засобами комунікації
2.1.10. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій для розв’язання завдань, що виникають у процесі навчання і професійній діяльності
2.1.11. Вміння здійснювати обмін інформацією
2.1.12. Вміння визначати інформаційну потребу
2.1.13. Вміння визначати мету пошуку інформації

2.2.Аналітичні вміння:
2.2.1. Вміння розчленовувати предмети у свідомості, виокремлювати в них їх частини, сторони, аспекти, елементи, ознаки і властивості
2.2.2. Вміння аналізувати і оцінювати інформацію
2.2.3. Вміння застосовувати методи аналізу первинної інформації
2.2.4. Вміння використовувати методи аналізу в процесі підготовки і прийняття управлінського рішення
2.2.5. Здатність до самостійного комплексного розв’язання завдань професійної (управлінської) діяльності відповідно до етапів інформаційно-аналітичної діяльності
2.2.6. Здатність розмірковувати, якісно перетворювати зміст інформації, приймати рішення і вміти реалізовувати їх у відповідній формі

2.3. Синтетичні вміння
2.3.1. Вміння встановлювати зв’язки між розрізненими елементами явища, об’єкту, процесу
2.3.2. Вміння укладати окремі елементи явища, об’єкту, процесу в єдину логічну схему
2.3.3. Вміння використовувати різні види синтезу інформації
2.3.4. Вміння використовувати різні методи синтезу інформації
3.                 Особистісно-ціннісний
3.1. Спрямованість і мотивація особистості на виконання інформаційно-аналітичної діяльності
3.1.1. Потреба в досягненні успіху, влади
3.1.2. Відчуття соціальної значущості своєї діяльності, участі у вирішенні загальнонаціональних завдань, доведенні цінності власної особистості;
3.1.3. Самоствердження через власну справу;
3.1.4. Прагнення до постійного розвитку
3.1.5. Потреба в управлінській діяльності з метою досягнення життєвого комфорту;
3.1.6. Потреба в збереженні статусу в управлінській ієрархії для забезпечення власної безпеки;
3.1.7. Потреба в збереженні статусу в управлінській ієрархії для самоактуалізації, найповнішої реалізації своїх можливостей, постійного самовдосконалення, що супроводжується почуттям обов’язку
3.1.8. Здатність до цілеспрямованої психологізації управління колективом
3.1.10. Прагнення до створення інформаційного сервісу в навчальному закладі
3.1.9. Здатність до педагогічної рефлексії

3.2 Особистісні якості керівника

3.2.1. Комунікабельність
3.2.2. Діловитість
3.2.3. Професійність
3.2.4. Чесність
3.2.5. Принциповість
3.2.6. Передбачливість
3.2.7. Демократичність
3.2.8. Гуманність
3.2.9. Працелюбність
3.2.10. Вимогливість
3.2.11. Критичне мислення
3.2.12. Акуратність
3.2.13. Схильність до ризику
3.2.14. Наполегливість

Немає коментарів:

Дописати коментар