УМІННЯ, ЯКИМИ МАЮТЬ ВОЛОДІТИ КЕРІВНИКИ ПТНЗ ДЛЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАЦІЄЮ:
управлінські уміння – коректне
формулювання своїх інформаційних запитів; визначення потреби певного
інформаційного ресурсу в межах оперативного і стратегічного управління ПТНЗ; сприйняття і активний пошук усіх різновидів і типів інформації; уміння, що
запезпечують планування, організацію і регулювання інформаційно-аналітичної
дільності; створення і забезпечення розвитку інформаційної системи ПТНЗ;
уміння інформаційного пошуку – опанування
загальною системою способів орієнтації в динамічних потоках інформації; знаходження
інформації з різних джерел;
уміння обробки інформації – забезпечення процесу обробки інформації, аналізу і синтезу отриманої
інформації, її якісне перетворення і прогнозування для подальшого використання;
переробка великих масивів інформації з використанням
інформаційних (комп’ютерних) технологій та інтелектуальних нормалізованих
методик; інтерпретація, систематизація інформації; алгоритмічна
аналітико-синтетична переробка інформації;
уміння фіксації інформації – представлення інформації в
формальному вигляді; створення інформаційних об’єктів різних типів;
встановлення зв’язків між інформаційними об’єктами; алгоритмічне перетворення
знайденої інформації, постійне поповнення інформації та добудови своєї
особистісної системи знань;
уміння практичної реалізації інформації – створення
нової інформації, зберігання і накопичення її за допомогою баз даних;
безпосереднє використання інформації для розв'язання поточних професійних
завдань, прийняття рішень; проектування і
конструювання об’єктів і дій, різних за будовою, в тому числі логічних і
формалізованих; використання інформації у відповідності з виробничими і
пізнавальними завданнями;
рефлексивні уміння – оцінювання інформаційно-аналітичної
діяльності, її корегування з урахуванням власних можливостей і здібностей;
адаптація ефективних її елементів до умов, що змінилися; самостійний
вибір критеріїв оцінювання інформації; інтерпретація різних підходів, створення
«жорстких особистісних фільтрів» та «чітких способів відбору цінної інформації»;
об’єктивне оцінювання позитивних і негативних аспектів кожного компоненту
системи інформаційних ресурсів; алгоритмізація вилучення, критичне оцінювання і
використання отриманої інформації у контексті певної управлінської проблеми.
Інформаційно-аналітичні уміння відносяться до
загальнонавчальних умінь, які є основою пізнавальної діяльності особистості.
Актуальність їх формування і постійного розвитку не викликає сумніву, оскільки
вони виступають чинником академічної мобільності, що збільшує пізнавальні
ресурси керівника (дозволяють визначати і розв'язувати пізнавальні проблеми в
усіх видах діяльності, зокрема управлінської); вдосконалення професіоналізму
(особистісне і професійне зростання); підвищення мобільності і
конкурентноздатності на ринку праці, створення позитивного іміджу навчального
закладу на ринку освітніх послуг.
Слід зазначити, що уміння в галузі пошуку і семантичної
обробки інформації є обов’язковими складовими інформаційно-аналітичної
компетентності, яка забезпечує ефективну професійну діяльність будь-яких
фахівців, в тому числі й керівників («той, хто керує ким-, чим-небудь, очолює
когось, щось» – особи, які працюють на керівних посадах, визначених Типовими
штатними нормативами ПТНЗ).
Немає коментарів:
Дописати коментар