Шукати в цьому блозі

понеділок, 21 січня 2013 р.



УМІННЯ, ЯКИМИ МАЮТЬ ВОЛОДІТИ КЕРІВНИКИ ПТНЗ ДЛЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАЦІЄЮ:


управлінські уміннякоректне формулювання своїх інформаційних запитів; визначення потреби певного інформаційного ресурсу в межах оперативного і стратегічного управління ПТНЗ; сприйняття і активний пошук усіх різновидів і типів інформації; уміння, що запезпечують планування, організацію і регулювання інформаційно-аналітичної дільності; створення і забезпечення розвитку інформаційної системи ПТНЗ;

уміння інформаційного пошукуопанування загальною системою способів орієнтації в динамічних потоках інформації; знаходження інформації з різних джерел;

уміння обробки інформації – забезпечення процесу обробки інформації, аналізу і синтезу отриманої інформації, її якісне перетворення і прогнозування для подальшого використання; переробка великих масивів інформації з використанням інформаційних (комп’ютерних) технологій та інтелектуальних нормалізованих методик; інтерпретація, систематизація інформації; алгоритмічна аналітико-синтетична переробка інформації;

уміння фіксації інформації – представлення інформації в формальному вигляді; створення інформаційних об’єктів різних типів; встановлення зв’язків між інформаційними об’єктами; алгоритмічне перетворення знайденої інформації, постійне поповнення інформації та добудови своєї особистісної системи знань;

уміння практичної реалізації інформації – створення нової інформації, зберігання і накопичення її за допомогою баз даних; безпосереднє використання інформації для розв'язання поточних професійних завдань, прийняття рішень; проектування і конструювання об’єктів і дій, різних за будовою, в тому числі логічних і формалізованих; використання інформації у відповідності з виробничими і пізнавальними завданнями;

рефлексивні уміння – оцінювання інформаційно-аналітичної діяльності, її корегування з урахуванням власних можливостей і здібностей; адаптація ефективних її елементів до умов, що змінилися; самостійний вибір критеріїв оцінювання інформації; інтерпретація різних підходів, створення «жорстких особистісних фільтрів» та «чітких способів відбору цінної інформації»; об’єктивне оцінювання позитивних і негативних аспектів кожного компоненту системи інформаційних ресурсів; алгоритмізація вилучення, критичне оцінювання і використання отриманої інформації у контексті певної управлінської проблеми.

Інформаційно-аналітичні уміння відносяться до загальнонавчальних умінь, які є основою пізнавальної діяльності особистості. Актуальність їх формування і постійного розвитку не викликає сумніву, оскільки вони виступають чинником академічної мобільності, що збільшує пізнавальні ресурси керівника (дозволяють визначати і розв'язувати пізнавальні проблеми в усіх видах діяльності, зокрема управлінської); вдосконалення професіоналізму (особистісне і професійне зростання); підвищення мобільності і конкурентноздатності на ринку праці, створення позитивного іміджу навчального закладу на ринку освітніх послуг.

Слід зазначити, що уміння в галузі пошуку і семантичної обробки інформації є обов’язковими складовими інформаційно-аналітичної компетентності, яка забезпечує ефективну професійну діяльність будь-яких фахівців, в тому числі й керівників («той, хто керує ким-, чим-небудь, очолює когось, щось» – особи, які працюють на керівних посадах, визначених Типовими штатними нормативами ПТНЗ).

Немає коментарів:

Дописати коментар