Шукати в цьому блозі

вівторок, 26 лютого 2013 р.

АНАЛІТИКО-СИНТЕТИЧНА ОБРОБКА ІНФОРМАЦІЇ –ВИКОРИСТОВУЄМО ПЛАН


Для аналітико-синтетичної обробки інформації використовується план – форма запису, коли читач виділяє окремі логічно завершені частини статті чи книги, даючи їм своєрідні заголовки. Це допомагає глибше усвідомити зміст прочитаного, встановити логічний зв'язок між його частинами. План може бути простим і складним залежно від змісту прочитаного матеріалу та визначеної мети.
Практичні поради
Використовують два способи складання плану:
перший -  робота над ним у процесі читання;
другий – це складання плану після ознайомлення з книгою (дозволяє зробити підсумок роботи).
Наприклад, вивчаючи проблему переводу педагогічного колективу на нові технології навчання і виховання з метою підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників, ми вважали доречним скласти план до частини книги Ю. Конаржевського «Внутрішкільний менеджмент», що уможливило би його використання як в подальшому дослідженні, так і в практичній діяльності. Наводимо як приклад складання плану у процесі читання. При цьому здійснюємо аналітико-синтетичну обробку інформації в контексті досліджуваної проблеми (підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників):

ПЛАН
запровадження інноваційних технологій навчання і виховання майбутніх кваліфікованих робітників у ПТНЗ (фрагмент)
(Конаржевский Ю. А. Внутришкольный менеджмент / Ю. А. Конаржевский. – М. : Новая школа, 1993. – 140 с.)

І. Проаналізувати стан справ у ПТНЗ:
1. Здійснити аналіз:
якості викладання загальноосвітніх і спецдисциплін;
якості знань учнів.
2. Виявити сильні і слабкі сторони функціонування педагогічного колективу.
3. З’ясувати зв'язок методик, що використовуються і технологій з недоліками в якості знань учнів.
4. Проаналізувати стан «витоків» – рівень підготовки учнів на момент вступу до ПТНЗ.
5. Відслідкувати яким чином недоліки в навчанні і вихованні в основній школі впливають на професійну освіту і виховання особистості в ПТНЗ.
Особливу увагу звернути на проблему формування ключових і професійних компетентностей.
ІІ. Усвідомлення педагогічним колективом необхідності зміни підходів до організації навчально-виховного процесу в ПТНЗ, для чого:
1.       Провести засідання педагогічної ради, на якій переконливо з діаграмами, графіками, таблицями розповісти педагогам про результати аналізу стану справ у ПТНЗ з якості підготовки кваліфікованих робітників.
2.       Виявити ініціативну групу викладачів, які відразу усвідомили необхідність змін і виявили бажання приймати участь у дослідженні цих процесів та впроваджувати їх в навчальний процес.
3.       Створити атмосферу широкого обміну думками, відкритого обговорення всіх найважливіших питань життя ПТНЗ: організувати зустрічі з колективами інших ПТНЗ, де вже існує досвід з окресленої проблеми.
При використанні плану для аналітико-синтетичної обробки інформації необхідно обов’язково вказувати літературне джерело, яке Ви використовуєте.

Немає коментарів:

Дописати коментар